کد خبر: 3578

تاریخ انتشار: 1391-01-01 - 18:47

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران تازه های کتاب و نشر / تازه های کتاب و نشر
0
بازدیدها: 1 257

دفتر پنجم از مجموعه کتب «پاسخ به شبهات کلامی» با عنوان معاد منتشر شد

چکیده:  دفتر پنجم از سری مجموعه کتب « پاسخ به شبهات کلامی » با عنوان "معاد" نوشته محمدحسن قدردان قراملکی از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.   به گزارش خبرنگار پایگاه […]

چکیده:

 دفتر پنجم از سری مجموعه کتب « پاسخ به شبهات کلامی » با عنوان "معاد" نوشته محمدحسن قدردان قراملکی از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی "منا نشر" دفتر پنجم از سری مجموعه «پاسخ به شبهات کلامی» است که به تحلیل،نقد شبهات و پرسش های مطرح درباره معاد(شامل عالم برزخ و قیامت) اختصاص یافته است. نویسنده در این دفتر به تحلیل و نقد حدود هفتاد شبهه در ذیل موضوع های: انکار معاد، مرگ و عالم برزخ، اقسام معاد(از حیث جسمانی یا روحانی)، قیامت و حشر، بهشت و عذاب اُخروی، می پردازد.

نگارنده در این دفتر می کوشد شبهات پیرامون معاد را با ررویکرد کلامی(کلام فلسفی) مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهد؛ البته رویکرد عمده این کتاب کلامی - فلسفی است که به ضرورت گاهی از رهیافت عرفانی نیز سود برده است. نکته قابل اشاره اینکه پاسخ شبهات بر حسب اهمیت شبهه تعیین می شود که ممکن است پاسخ بعضی، بیش از ده صفحه را به خود اختصاص دهد.

خواننده دراین تحقیق علاوه بر دریافت پاسخ شبهه در بعضی از موارد با تحلیل، نکته ها و پاسخ های جدید نویسنده نیز مواجه خواهد شد که محصول تأمل نگارنده در زوایای موضوع می باشد.

چاپ اول این کتاب در قطع رقعی و با قیمت 7000 تومان و در 421 صفحه توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است

 

منبع:منا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود