صفحه نخست > لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی > محمد خوش‌چهره نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي: سرمايه‌هاي مادي و مالي، سرمايه‌هاي انساني، سرمايه علمي و سرمايه اجتماعي را از جمله موتورهاي محرك جوامع طي ده‌هاي گذشته برشمرد و گفت: امام خميني (ره) سرمايه‌اي فراتر از اين چهار سرمايه ايجاد كرد و آن ، سرمايه‌اي به نام مردم است/ اول انقلاب شهيد بهشتي يك تنه در مقابل تفكرات انحرافي مي‌ايستاد و در مقابل دوربين‌هاي تلويزيوني با آنها بحث و مناظره مي‌كرد و بدين ترتيب مردم به صورت عقلاني قانع مي‌شدند و اين چنين بود كه طومار تفكرات التقاطي در هم پيچيده شد كه در انتخابات گذشته هم بايد به همين شكل عمل مي شد چرا كه اين موضوع با مشاركت مردم رابطه مستقيم دارد/امام (ره) در مدل خود "جمهوري اسلامي" را مطرح كردند خاطرنشان كرد: جمهوري به معناي تبلور اراده مردم است و اسلامي بودن نيز مربوط به محتواي نظام مي‌شود؛ امام تاكيد داشتند كه جمهوري اسلامي ، نه يك كلمه كم و نه يك كلمه بيش و اين سخن يعني جمهوريت و اسلاميت به معناي دو بال اين نظام هستند ولي از اول انقلاب جريانات مختلف در مورد اين دو بال افراط و تفريط مي‌كردند يعني يا بيش از حد به جمهوريت مي‌پرداختند يا تلقي هايي افراطي و متحجرانه از اسلام را مطرح مي‌كردند، براي مثال ، بخش برانداز مشاركت در مجلس ششم به سمت رفراندوم رفتند و يا اين اواخر افراط را در سوي ديگر شاهد هستيم

محمد خوش‌چهره نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي: سرمايه‌هاي مادي و مالي، سرمايه‌هاي انساني، سرمايه علمي و سرمايه اجتماعي را از جمله موتورهاي محرك جوامع طي ده‌هاي گذشته برشمرد و گفت: امام خميني (ره) سرمايه‌اي فراتر از اين چهار سرمايه ايجاد كرد و آن ، سرمايه‌اي به نام مردم است/ اول انقلاب شهيد بهشتي يك تنه در مقابل تفكرات انحرافي مي‌ايستاد و در مقابل دوربين‌هاي تلويزيوني با آنها بحث و مناظره مي‌كرد و بدين ترتيب مردم به صورت عقلاني قانع مي‌شدند و اين چنين بود كه طومار تفكرات التقاطي در هم پيچيده شد كه در انتخابات گذشته هم بايد به همين شكل عمل مي شد چرا كه اين موضوع با مشاركت مردم رابطه مستقيم دارد/امام (ره) در مدل خود "جمهوري اسلامي" را مطرح كردند خاطرنشان كرد: جمهوري به معناي تبلور اراده مردم است و اسلامي بودن نيز مربوط به محتواي نظام مي‌شود؛ امام تاكيد داشتند كه جمهوري اسلامي ، نه يك كلمه كم و نه يك كلمه بيش و اين سخن يعني جمهوريت و اسلاميت به معناي دو بال اين نظام هستند ولي از اول انقلاب جريانات مختلف در مورد اين دو بال افراط و تفريط مي‌كردند يعني يا بيش از حد به جمهوريت مي‌پرداختند يا تلقي هايي افراطي و متحجرانه از اسلام را مطرح مي‌كردند، براي مثال ، بخش برانداز مشاركت در مجلس ششم به سمت رفراندوم رفتند و يا اين اواخر افراط را در سوي ديگر شاهد هستيم


11 دی 1348, 03:30. نويسنده: shams


بازگشت